کروزکنترل/لیمیتر

 

کروزکنترل Cruise Control

کروزکنترل، قابلیت تثبیت سرعت خودرو می باشد. این سیستم خودرو را قادر می سازد تا بدون دخالت راننده و فشار بر روی پدال گاز، سرعت را بر روی مقدار مشخصی ثابت نگه دارد. بدین ترتیب که بدون نیاز به فشردن پدال گاز، کروزکنترل مقدار گاز خودرو را طوری کنترل کرده تا سرعت موردنظر حفظ شود.

به عنوان مثال در هنگام مسافرت در آزادراه تهران-کاشان سرعت خودرو را به سرعت مجاز 120 کیلومتر در ساعت رسانده و کروزکنترل را روشن می کنید. اکنون می توانید پای خود را از روی پدال گاز برداشته و خودرو بصورت اتوماتیک سرعت را روی مقدار 120 حفظ می کند.

خودرو با توجه به شیب جاده مقدار گاز را طوری تنظیم کرده تا در سرعت تعیین شده باقی بماند. پاهای شما در تمام این مدت آزاد و در حال استراحت خواهد بود و فقط فرمان خودرو در دستان شماست.

همچنین شما می توانید از طریق دسته کروزکنترل در زیر فرمان و بدون نیاز به استفاده از پدالها، به دلخواه سرعت را کم یا زیاد کنید.

مزایا:

  • کاهش مصرف سوخت
  • استراحت پا و درنتیجه کاهش خستگی راننده در مسافرتهای طولانی
  • تمرکز بیشتر بر روی جاده
  • تسهیل در رانندگی
  • قابل راه اندازی بصورت فابریک پژو فرانسه

 

 لیمیتر Speed Limiter

لیمیتر، قابلیت محدودکننده سرعت می باشد. با این سیستم می توانید به دلخواه برای خودرو سقف سرعت تعیین کرده و هر موقع که لازم شد آنرا فعال یا غیر فعال نمایید.

این قابلیت بیشتر مناسب جاده های شلوغ و داخل شهر می باشد که کروزکنترل قابل استفاده نیست. در حالت لیمیتر برخلاف حالت کروز، رانندگی و استفاده از پدالها کاملاً در اختیار راننده می باشد و با رسیدن به سرعت از پیش تعیین شده، فشردن بر روی پدال گاز هیچ تاثیری نداشته و خودرو بیشتر از آن گاز نخورده و درنتیجه سرعت افزایش نخواهد یافت.

به عنوان مثال در ترددهای درون شهری، در بزرگراههای با سقف سرعت 100Km/h(مثال: بزرگراه همت یا نیایش) که تخطی از سرعت در آنها توسط دوربین یا پلیس ثبت می شود، شما می توانید لیمیتر را بر روی سرعت 100 فعال کرده و با خیالی آسوده بدون اینکه چشمتان دایماً به عقربه سرعت سنج باشد، رانندگی کنید. زیرا مطمئن هستید که سرعت خودرو از سقف تعیین شده تجاوز نخواهد کرد.

مزایا:

  • جلوگیری از تخطی ناخواسته از سرعت مجاز در بزرگراهها و درنتیجه اعمال قانون توسط دوربین یا پلیس
  • کاهش مصرف سوخت
  • حفظ سرعت مطمئنه
  • قابل راه اندازی بصورت فابریک پژو فرانسه

دانلود

دفترچه راهنمای استفاده از کروزکنترل و لیمیتر (زبان فارسی)

شرایط و تعرفه ها

رعایت اصول نصب و همینطور کیفیت اجناس به کار رفته در کروزکنترل/لیمیتر توسط ما بسیار بالا بوده و قابل مقایسه با سایر خدمات و محصولات مشابه در بازار نمی باشد.

ضمانت محصول: دسته هاي كروزكنترل از زمان نصب داراي يكسال ضمانت تعويض مي باشند. (لازم به ذكر است به دليل كيفيت بالاي اجناس به كار رفته، تابحال يك مورد نيز برگشتي وجود نداشته است)

برای اطلاع از تعرفه ها، خودروی خود را بر اساس مشخصات آن (نوع - تیپ - سال تولید) از جدول زیر پیدا کرده و اطلاعات مربوطه را بدست آورید:

 نوع خودرو  تیپ موتور ECU
سال تولید

کروزکنترل

(تومان)

لیمیتر

(تومان)

ملاحظات  موجودی تست جاده
 زمان نصب

 206

206SD

5

V8

1600 Continental
اواخر 91 به بعد
قابل نصب نیست
قابل نصب نیست
به دلیل حذف سیستم برق مالتی پلکس فابریک پژو و سیمی شدن دریچه گاز، کروزکنترل فابریک پژو قابل نصب نیست
---
--- ---
206
 2 1400 
93 به بعد  قابل نصب نیست
 قابل نصب نیست
به دلیل حذف سیستم برق مالتی پلکس فابریک پژو و سیمی شدن دریچه گاز، کروزکنترل فابریک پژو قابل نصب نیست   --- --- ---
 207i دستی و اتوماتیک 1600 Bosch 7.4.5 کلیه تولیدات
130،000 40،000   بلی
 دارد 00:30

206

206SD

5-6

V8-V9

1600 Bosch 7.4.5 اواسط 86 تا اوایل 91
130،000 40،000
بلی دارد
00:30

206

206SD

2-3

V20

1400 Valeo J34P

اواسط 86 تا اوايل 91

170،000 40،000

برای خودروهای فاقد ترمز ABS نصب سنسور دوم اکسیژن الزامی و خودروهای دارای ترمز ABS اختیاری است. (جهت کاهش هزینه تمام شده به جای سنسور دوم اکسیژن می توانید از شبیه ساز سنسور دوم استفاده کرده که هزینه آن 40,000 تومان می باشد)

(1)

بلی
 دارد 1:00
 206SD V6- V19  1400 Valeo J34P
ابتدای 86 به بعد
130،000 40،000   بلی  دارد 00:30
206SD V1 1600 Bosch 7.4.5
ابتدای 90 به بعد
130،000 40،000
بلی دارد  00:30
206SD V1 1600 Bosch 7.4.5
تولیدات قبل از 90
210،000 40،000 موتورهای 1600 بدون ترمز ABS در این سری از خودروها هنگام استفاده از کروزکنترل در سرعتهای بالای 100 با نوسان گاز مواجه خواهند شد.
بلی  دارد 1:00

206

5-6

1600 Bosch 7.4.5
اوایل 85 تا اواسط 86
130،000 40،000 نیاز به تعویض پشت آمپر می باشد. (2)
بلی دارد  00:45

206

5

1600 Bosch 7.4.4
تولیدات تا اوایل 85
130،000 قابل نصب نیست
کروزکنترل در این سری از خودروها بدون نمایش اطلاعات در پشت آمپر خواهد بود. (3)
بلی دارد  00:20

206

6

 1600 Bosch 7.4.4
تولیدات تا اوایل 85
210،000 قابل نصب نیست
کروزکنترل در این سری از خودروها بدون نمایش اطلاعات در پشت آمپر خواهد بود. (3) بلی  دارد 1:00
 206SD V8-V9 1600 Bosch 7.4.5
تا اواسط 86
130،000 40،000 نیاز به تعویض پشت آمپر می باشد. (2) بلی دارد  00:45

 206

206SD

2-3

V20

1400 Valeo J34P
ابتدای 86 تا اواسط 86
170،000 40،000

نیاز به تعویض پشت آمپر می باشد. (2)

نصب سنسور دوم اکسیژن الزامی است. (جهت کاهش هزینه تمام شده به جای سنسور دوم اکسیژن می توانید از شبیه ساز سنسور دوم استفاده کرده که هزینه آن 40,000 تومان می باشد) (1)

بلی دارد  1:15
 206SD V6-V19 1400
Valeo J34P
ابتدای 86 به بعد
130،000 40،000   بلی دارد   00:30
206

2-3 1400 Sagem S2000
تولیدات تا انتهای 85 قابل نصب نیست
قابل نصب نیست
به دلیل سیمی بودن دریچه گاز قابل نصب نیست.
--- ---  ---
 206SD V2-V10
1600 Valeo J35
کلیه تولیدات
قابل نصب نیست
قابل نصب نیست
به دلیل گازسوز بودن قابل نصب نیست.
 --- ---  ---

 (1) در نرم‌افزار فعلي ECU موتورهای 1400 بطور پیش فرض، کروزکنترل/لیمیتر قابل فعالسازی نیست و به همین دلیل نیاز به تغییر نرم افزار می باشد. ما بدون بازکردن و دستکاری ECU و بصورت کاملاً فابریک اقدام به تعویض نرم‌افزار با نرم‌افزارهای فابریک پژو می کنیم که کروزکنترل/لیمیتر بر روی آن فعال خواهد شد.

برای این منظور دو نوع نرم‌افزار بر روی این خودروها قابل نصب است که به دلخواه مشتری و با حق انتخاب بدون تفاوت در وجه پرداختی بر روی خودرو نصب می گردد:

  • نرم‌افزار یورو۳ تک سنسوره کروزساپورت: در این نرم‌افزار بدون نیاز به نصب سنسور دوم اکسیژن کروزکنترل/لیمیتر قابل فعالسازی است. همچنین این نرم‌افزار فقط بر روي خودروهای مجهز به ترمز ABS قابل نصب می باشد.
  • نرم افزار یورو۴ دوسنسوره کروزساپورت: این نرم‌افزار علاوه بر فعال شدن کروزکنترل، سبب افزایش شتاب خودرو (به میزان ۵ الی ۱۰ درصد) نیز می گردد. هر دو نوع خودروهای مجهز به ترمز ABS و بدون ترمز ABS می توانند از آن استفاده نمايند. همچنین این نرم‌افزار نیاز به نصب سنسور دوم اکسیژن بر روی خودرو دارد که با توجه به هزینه بالای سنسور دوم اکسیژن، ما شبیه ساز سنسور دوم اكسيژن را پیشنهاد می کنیم که عیناً همان کار را انجام داده و در کاهش هزینه تمام شده نيز بسیار موثر و به صرفه تر خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به صفحه نرم‌افزار یورو۴ دوسنسوره و شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن مراجعه فرمایید.

(2) در تولیدات مذکور، ایران خودرو از پشت آمپر(صفحه کیلومتر)هایی استفاده کرده است که قابلیت کروزکنترل ندارد و می بایستی با نوع کروزدار تعویض گردد. هزینه تعویض آن به عهده مشتری و به قیمت روز بازار خواهد بود.

(3) خودروهای 206 تیپ 5 و 6 تولیدات تا قبل از اوایل 85 به دلیل عدم پشتیبانی نمایش اطلاعات در پشت آمپر توسط ECU و همینطور کروزساپورت نبودن پشت آمپر، کروزکنترل بدون نمایش اطلاعات درپشت آمپر قابل راه اندازی است. ضمن اینکه لیمیتر نیز توسط این سری از ECUها پشتیبانی نمی گردد و قابل راه اندازی نیست. (لازم به ذکر است که همگی این موارد با تعویض پشت آمپر و تعویض یا تعمیر ECU قابل راه اندازی است، ولی به دلیل هزینه بسیار بالای اینکار به صرفه نمی باشد.)



نظرسنجی

با مطالعه این صفحه؟




ثبت نظر  نمایش نتایج

پیام شما

ارسال پیام

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما

تجربیات مشتریان

این ستون حاوی نظرات مشتریان استفاده کننده از کروزکنترل و لیمیتر می باشد.

درمیان گذاشتن تجربیات خود با دیگران

چنانچه قبلاْ نزد ما کروزکنترل و لیمیتر بر روی خودروی خود نصب کرده اید، می توانید تجربیات خود را پیرامون استفاده از آن با دیگران درمیان بگذارید. مطالب خود را ابتدا با ذکر مشخصات خودروی خود شامل نوع خودرو(206-207-206SD) و تیپ آن، نوع گیربکس(دستی-اتوماتیک)، مدل(سال ساخت) و کیلومتر کارکرد و همچنین تاریخ نصب آن شروع نمایید. بدیهی است مشخصات فردی شما نزد ما محفوظ مانده و منتشر نحواهد شد. همچنین مطالب ارسالی پس از بررسی سوابق و اطمینان از اینکه از سوی مشتریان ما ارسال شده اند منتشر خواهد شد.

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما