افزایش شتاب

حتماً تابحال بر روی خودروی خود به این موارد برخورده اید که در هنگام حرکت، خودرو توان کافی برای شروع به حرکت را نداشته و اصطلاحاً کپ دارد. یا اینکه در هنگام رانندگی شتاب موردانتظار را نداشته و این موارد هنگامی که از کولر استفاده می کنید تشدید می شود.

خودروهای 206 و 206SD و 207i به دلیل تولید گسترده در نقاط مختلف دنیا، بر حسب شرایط آب و هوایی و استانداردهای زیست محیطی متفاوت، دارای نرم افزارهای متعددی هستند که هر کدام بهره وری و راندمان متفاوتی در موتور ایجاد می کنند. این نرم افزارها همگی استاندارد و فابریک این خودروها بوده و توسط پژو و یا شرکتهای تیونینگ تحت لیسانس پژو، به بازار عرضه و بر روی آنها نصب گردیده اند.

به عنوان مثال، بر روی خودروهای تولید اروپا، با وجود استانداردهای سخت گیرانه اتحادیه اروپا، خودرو می بایستی دارای حداقل آلایندگی بر اساس استاندارد یورو 4 باشد. از اینرو نرم افزار نصب شده بر روی این خودروها دارای استاندارد یورو 4 می باشد که با توجه به بهینه سازیهایی که در این نرم افزار انجام شده است، قدرت و شتاب و بطور کلی راندمان موتور در این نرم افزار بیشتر است.

و یا اینکه شرکت سوپرچیپس انگلستان که در زمینه تیونینگ نرم افزاری بسیاری از خودروهای کمپانیهای بزرگ، از جمله پژو، سیتروئن، بی ام و، مزدا، آلفا رومئو و ... فعالیت دارد، نرم افزاری مخصوص تیونینگ پژو 206 با موتور 1600cc ارایه نموده که در عین استاندارد ماندن خودرو، سبب افزایش قدرت تا 8 اسب بخار بیشتر شده که تحت لیسانس پژو به بازار عرضه شده است.

با توجه به یکسان بودن سیستمهای الکترونیکی این خودروهای در سراسر دنیا بر اساس استانداردهای پژو، این نرم افزارها بر روی خودروهای تولید داخل نیز قابل نصب می باشد.

نکته ۱: این پروسه بصورت کاملاً نرم افزاری بوده و بدون بازکردن درب ECU و فقط از طریق اتصال به پورت دیاگ خودرو (OBD-II) توسط دستگاهی مخصوص انجام خواهد شد.

متاسفانه درحال حاضر بصورت معمول در بازار اینکار با باز کردن درب ECU و دستکاری آن انجام شده که بطور حتم سبب ابطال گارانتی خودرو شده و تبعات دستکاری ECU می تواند سبب آسیب دیدن آن نیز گردد. درحالیکه ما با دراختیار داشتن تجهیزاتی به روز و خاص به هیچ عنوان نیازی به بازکردن ECU و دستکاری آن نخواهیم داشت و همه کارها از طریق اتصال به پورت دیاگ استاندارد خودرو انجام خواهد شد.

نکته ۲: به دلیل نگرانیها و سوالهای مکرر مراجعه کنندگان در این خصوص ذکر این نکته الزامی است که این تغییرات صرفاْ بصورت نرم‌افزاری و کاملاْ استاندارد و فابریک این خودروها بوده و کلیه نرم افزارها، مورد تایید و ارایه شده از سوی کمپانی پژو می باشند. همچنین به هیچ عنوان سبب اختلال در عملکرد خودرو نگشته و پس از آن نیز تمامی دستگاههای دیاگ تعمیرگاههای مختلف توانایی اتصال و خواندن اطلاعات خودرو را خواهند داشت.

در ادامه بر اساس نوع موتور و دریچه گاز به کار رفته در خودرو، به معرفی نرم افزارهای مختلف می پردازیم.

توجه: برای تشخیص اینکه چه نرم‌افزاری مناسب و قابل نصب بر روی خودروی شماست، ابتدا باید نوع دریچه گاز بکار رفته در آنرا بدانید. بدین منظور می توانید به توضیحات مندرج در صفحه انواع دریچه گاز مراجعه نمایید.


موتورهای ۱۶۰۰ سی سی

متناسب با نوع دریچه گاز، نرم افزاری متناسب با آن بر روی ECU موتور نصب بوده و نرم افزارهای مختلفی برای آنها وجود خواهد داشت. در ادامه به ترتیب اثرگذاری از بیشتر به کمتر انواع نرم افزارها ذکر شده است.

موتورهای 1600cc با دریچه گاز پلاستیکی

نرم افزار سوپرچیپ: بهترین نرم افزار تیون شده برای افزایش شتاب بصورت استاندارد بوده و ضعفهای حرکتی خودرو را به طرز چشمگیری برطرف می کند. همچنین استاندارد آلایندگی خودرو را بدون نیاز به نصب سنسور دوم اکسیژن به یورو4 ارتقا می دهد.

نرم افزار یورو۴ دوسنسوره: این نرم افزار جهت بهبود شتاب خودرو بوده و علاوه بر رفع مشکل چوب شدن ترمزهای خودروهای با گیربگس اتوماتیک، استاندارد آلایندگی را با اجباری نمودن نصب سنسور دوم اکسیژن به یورو4 ارتقا می دهد.

نرم افزار آپدیت ECU: این نرم افزار نسخه جدیدتری از نرم افزار یورو۳ فعلی نصب شده بر روی ECU موتور بوده و جهت بهبود و افزایش شتاب و بهینه سازی مصرف سوخت و رفع مشکلاتی نظیر رفع خطای دریچه گاز و یا چوب کردن ترمز در خودروهای اتوماتیک کاربرد دارد.

موتورهای 1600cc با دریچه گاز فلزی

نرم افزار آپدیت ECU: این نرم افزار نسخه جدیدتری از نرم افزار فعلی نصب شده بر روی ECU موتور بوده و جهت بهبود و افزایش شتاب و بهینه سازی مصرف سوخت و رفع مشکلاتی نظیر چوب کردن ترمز در خودروهای اتوماتیک کاربرد دارد.

موتورهای ۱۴۰۰ سی سی

بنابراین با توجه به نوع دریچه گاز برقی یا سیمی، نرم افزارهای مختلفی برای این خودروها وجود دارد:

موتورهای 1400cc با دریچه گاز برقی

نرم افزار یورو۴ دوسنسوره: این نرم افزار جهت بهبود و افزایش شتاب و رفع کپ حرکتی خودرو بوده و با اجباری نمودن نصب سنسور دوم اکسیژن، استاندارد آلایندگی خودرو را به یورو4 ارتقا می دهد. همچنین قابلیت پشتیبانی و نصب کروزکنترل بصورت فابریک را بر روی این خودروها فراهم می کند.

موتورهای 1400cc با دریچه گاز سیمی

نرم افزار آپدیت ECU: این نرم افزار برای بهبود جزیی و نسبی شتاب و مصرف سوخت موثر است.

نظرسنجی

با مطالعه این صفحه؟




ثبت نظر  نمایش نتایج

پیام شما

ارسال پیام

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما