نرم افزار یورو 4 (اروپایی) دوسنسوره

 شرکت پژو برای مناطق مختلف دنیا، نرم افزارهای مختلفی را طراحی کرده که با توجه به موقعیت مکانی و استانداردهای حاکم بر آن منطقه، نرم افزار مربوطه را بر روی ECUهای آن خودروها نصب می کند. بر اساس استانداردهای سختگیرانه آلایندگی در اروپا خودروهای تولیدی در اروپا می بایستی حداقل دارای استاندارد یورو 4 (Euro-IV) باشند. بعضاً این خودروها دارای سنسور دوم اکسیژن جهت پایش سلامتی منبع کاتالیست و کاهش تولید گازهای مضر گلخانه ای توسط خودرو می باشند. همچنین این نرم افزار از جنبه شتاب و کشش و گشتاور، وضعیت مطلوبتری نسبت به سایر نرم افزارها برای موتور خودرو ایجاد می نمایند.

نرم افزار نصب شده بر روی ECU خودروهای تولیدی در ایران از استاندارد آلایندگی یورو 3 (Euro-III) که پایینتر از استاندارد یورو 4 (Euro-IV) است تبعیت می کند. همچنین این نرم افزار نسبت به مشابه اروپایی خود، از ضعفهایی در زمینه عدم شتابگیری و کشش مناسب خودرو برخوردار است.

نحوه نصب

نصب نرم افزار بدون دستکاری و باز کردن ECU بوسیله تجهیزاتی خاص و فقط از طریق اتصال به پورت دیاگ خودرو (OBD-II) انجام خواهد شد. به همین دلیل گارانتی خودرو نیز محفوظ مانده و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

نکته: پس از نصب نرم افزار یورو ۴ دوسنسوره، نصب سنسور دوم اکسیژن الزامی است!

سلامت فنی خودرو

قبل از هر چیز از سلامت فنی خودروی خود مطمئن شوید. درصورت نقص فنی هر چند کوچک در خودرو(اعم از عدم کارکرد صحیح یا کثیفی انژکتورها، برق رسانی کویل، شمعها، تایم نبودن تسمه تایم و ...) این نرم افزارها نمی توانند به خوبی عمل کنند و تاثیر موردانتظار چشمگیر نبوده و یا اثرگذار نخواهد بود.در اینصورت خودرو دارای نقص مکانیکی بوده و این موضوع مانع از عملکرد صحیح و اثربخشی مفید نرم افزار می گردد.

برخی از اشکالات فنی که می تواند در این مورد تاثیرگذار باشد:

  • عدم کارکرد مطلوب دریچه گاز
  • عدم کارکرد صحیح یا کثیفی انژکتورها
  • مشکل در برق رسانی کویل
  • مناسب نبودن و یا عمر بالای شمعها
  • تایم نبودن تسمه تایم
  • و ...

اگر احساس می کنید خودروی شما نسبت به سایر خودروهای مشابه از ضعفهای حرکتی برخوردار است، ابتدا با تست تعویض قطعات مختلف از صحت عملکرد بخشهای مکانیکی و برقی آن اطمینان حاصل کرده و پس از رفع مشکل و نرمال شدن خودرو، اقدام به نصب نرم افزارهای جدید نمایید.

موتورهای 1600 سی سی

موتورهای ۱۶۰۰cc با توجه به توان و قدرت بیشتری که دارند انتظار بیشتری نیز از آنها می رود. ولی متاسفانه در بسیاری از موارد ضعفهای حرکتی را از خود نشان می دهند. مانند کپ یا تاخیر در هنگام شروع به حرکت و عدم شتابگیری مورد انتظار.

این نرم‌افزار وضعیت شتابگیری این خودروها را بهبود بخشیده و تاخیر پدال گاز را بسیار کمتر می کند.

نکته: نرم‌افزار اروپایی دوسنسوره موتورهای ۱۶۰۰cc فقط بر روی خودروهای دارای دریچه گاز پلاستیکی قابل نصب می باشد.

مزایای استفاده از این نرم‌افزار بر روی موتورهای ۱۶۰۰cc بدین شرح می باشد:

  • بهبود شتاب و کشش خودرو
  • رفع و بهبود تاخیر پدال گاز و کپ اولیه حرکت
  • رفع مشکل چوب کردن ترمز در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک
  • ارتقا استاندارد آلایندگی خودرو از یورو ۳ به یورو ۴


موتورهای 1400 سی سی

با توجه به توان کم موتورهای 1400cc کمبود شتاب و کپ هنگام شروع به حرکت در آنها کاملاً احساس می شود. نرم افزار اروپایی دوسنسوره سبب بهبود حرکتی و افزایش شتاب و کشش خودرو شده و اصطلاحاً رفع کپ می نماید.

پس از نصب این نرم افزار به میزان 5 الی 10 درصد بهبود حرکتی را در خودروی خود بصورت محسوسی شاهد خواهید بود، در عین اینکه مصرف سوخت خودرو بهینه خواهد ماند.

همچنین قابلیت کروزکنترل که در این خودروها بصورت عادی قابل فعالسازی نیست، با این نرم افزار فعال و قابل استفاده می گردد. بنابراین پروسه نصب کروزکنترل بر روی این خودروها، شامل نصب این نرم افزار نیز می گردد.

برای موتورهای 1400cc شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن نیز وجود دارد که می توان از آن به عنوان جایگزین سنسور دوم استفاده کرد. عملکرد این قطعه عیناً مانند خود سنسور اکسیژن است و بدون نیاز به هزینه بالا و نصب سنسور، می توان از این قطعه استفاده کرد. در خودروهای تولیدی سال 90 به بعد، جای نصب سنسور دوم اکسیژن از روی این خودروها حذف شده است و این خودروها دیگر قادر به نصب سنسور دوم نمی باشند. بنابراین استفاده از شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن برای این خودروها حتماً توصیه می گردد.

بطور کلی مزایای استفاده از این نرم افزار بر روی موتورهای 1400cc بدین شرح می باشد:

  • افزایش شتاب و کشش خودرو به میزان 5 الی 10 درصد
  • بهینه سازی مصرف سوخت
  • بهبود کپ اولیه در هنگام حرکت
  • فراهم شدن امکان نصب کروزکنترل
  • ارتقا استاندارد آلایندگی خودرو از یورو 3 به یورو 4

تعرفه ها

تعرفه خدمات نرم افزاری به شرح زیر می باشد:

نرم افزار
استاندارد آلایندگی
خودرو
تیپ
مدل
موتور
 ECU  دریچه گاز

هزینه

(تومان)

زمان نصب
 نرم افزار اروپایی دوسنسوره موتورهای 1600cc

یورو 4

Euro IV

 206
5 - 6
اوایل 85 الی اوایل 90
 1600cc
Bosch 7.4.5 
پلاستیکی 120،000  00:30
206SD V1 - V8 - V9 
 207i دستی-اتوماتیک
206
5 - 6
قبل از اوایل 85
1600cc Bosch 7.4.4
فلزی 120،000 00:30
 نرم افزار اروپایی دوسنسوره موتورهای 1400cc
206 2 - 3
ابتدای 86 به بعد
 1400cc  Valeo J34P برقی 80،000  00:30
 206SD  V6-V19-V20
شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن
 





50،000
00:05

نکته 1: درصورت نیاز به نصب سنسور دوم اکسیژن، نصب و تهیه آن به عهده مشتری می باشد.

نکته 2: درصورت نیاز به نصب سنسور دوم اکسیژن، می توانید از شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن استفاده کنید که بصورت اتصال سوکت به سوکت و عیناً به مانند خود سنسور دوم عمل کرده و در کاهش هزینه تمام شده بسیار موثر است.

نظرسنجی

با مطالعه این صفحه؟




ثبت نظر  نمایش نتایج

پیام شما

ارسال پیام

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما

تجربیات مشتریان

این ستون حاوی نظرات مشتریان استفاده کننده از نرم افزار اروپایی دوسنسوره می باشد.

درمیان گذاشتن تجربیات خود با دیگران

چنانچه قبلاْ نزد ما نرم افزار اروپایی دوسنسوره بر روی خودروی خود نصب کرده اید، می توانید تجربیات خود را پیرامون استفاده و نحوه عملکرد آن با دیگران درمیان بگذارید. مطالب خود را ابتدا با ذکر مشخصات خودروی خود شامل نوع خودرو(206-207-206SD) و تیپ آن، نوع گیربکس(دستی-اتوماتیک)، مدل(سال ساخت) و کیلومتر کارکرد و همچنین تاریخ نصب آن شروع نمایید. بدیهی است مشخصات فردی شما نزد ما محفوظ مانده و منتشر نحواهد شد. همچنین مطالب ارسالی پس از بررسی سوابق و اطمینان از اینکه از سوی مشتریان ما ارسال شده اند منتشر خواهد شد.

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما