BSI - رابط سیستمهای داخلی

BSI چیست؟

رابط سیستم داخلی یا Built-in System Interface یا BSI برد سخت افزاری است که ارتباط بین واحدهای الکترونیکی خودرو را برقرار کرده و آنها را درکنار یکدیگر کنترل کرده و ارتباط آنها با یکدیگر را برقرار می کند.

به عنوان مثالی از کارکرد آن، زمانی که از طریق اهرم چراغها اقدام به روشن نمودن چراغ خودرو می نمایید برد COM2000 که مجموعه اهرم چراغها و اهرم برف پاک کن و سایر ادوات موجود بر روی فرمان به آن متصل می باشند درخواست روشن شدن چراغها را از طریق قراردادن کد مربوطه بر روی خروجی خود به BSI ارسال می کند. نرم‌افزار BSI با توجه به شرایط موجود تصمیم گیری کرده و درصورت وجود شرایط نسبت به فعال کردن رله مربوط به چراغها فرمان داده و بدین ترتیب چراغهای خودرو روشن می شود. همانطور که می بینید هیچ ارتباط مستقیمی بین اهرم چراغ و چراغهای خودرو وجود ندارد و این پروسه از طریق یک سری کنترلهای نرم‌افزاری و سخت افزاری صورت می گیرد.

BSI همچنین وظیفه کنترل و تامین برق ادوات و تجهیزات داخل اتاق سرنشین مانند ایرکاندیشن، صفحه کیلومتر، COM2000، ضبط، چراغهای سقفی، صفحه نمایش و ... را به عهده دارد.

از دیگر وظایف آن می توان به خواندن اطلاعات از شبکه CAN و تبدیل این اطلاعات بر روی شبکه VAN اشاره کرد که برای ارایه و نمایش اطلاعاتی مانند مصرف سوخت، سرعت، دورموتور و ... بکار می رود.

با توجه به عملکردهای گوناگون آن، پیچیدگی این قطعه الکترونیکی به قدری است که در تمام این سالها مهندسان چینی و ایرانی نتوانسته اند با روشهای مهندسی معکوس نیز آنرا بسازند و به همین دلیل در سالهای اخیر با توقف واردات قطعات خودرو از فرانسه شاهد تغییر اساسی در سیستم برق ۲۰۶های تولیدی بعد از اواخر سال ۹۱ بوده و از این تاریخ به بعد عملاْ تولید ۲۰۶های مجهز به سیستم برق پژو فرانسه متوقف شده است!

شرکت زیمنس BSI طراحی شده خود را در دو مدل Middle Guard و High Guard تولید کرده است. این دو نوع در طراحی مدارات داخلی و سخت افزار خود، تفاوتهای ناچیزی در پشتیبانی از قابلیت Auto Volume و Over Speed و قفل کمربند سرنشین با هم دارند. این دو مدل تابحال بر روی خودروهای ۲۰۶ و ۳۰۷ نصب شده اند.

نرم‌افزار BSI

این قعطه به مانند هر قطعه الکترونیکی پیچیده، دارای نرم‌افزاری است که سخت افزار آنرا قادر به انجام چنین کارهایی می نماید.

تاکنون به مرور زمان، نسخه های مختلفی از نرم‌افزار برای آن عرضه شده که در هر نسخه قابلیتهای بیشتری به عملکردهای آن افزوده شده و یا اشکالات عملکردی آن برطرف گشته است. در ادامه به برخی از قابلیتهای افزوده شده در برخی از نسخه ها اشاره می شود:

نسخه 32: عمل کردن برف پاک کن در هنگام دنده عقب، روشن ماندن چراغ قبل از درآوردن سوییچ، قفل اتوماتیک دربها و فلاشر هنگام ترمز شدید

نسخه 38: قفل شدن دربها هنگام حرکت، LED کلید فلاشر برای BSIهای با تاریخ بالای 2005

نسخه 40: فعال شدن سنسور دمای روغن جهت نمایش در صفحه کیلومترهای پنج عقربه دارای عقربه دمای روغن، افزوده شدن قابلیت لیمیتر و عملکرد صحیح دکمه های کروزکنترل

نکته: لازم به توضیح است نسخه نصب شده بر روی BSI خام و نو، نسخه 27 است که تا آخرین نسخه یعنی 45 قابل ارتقا می باشد.

تعرفه ها

هزینه ارایه خدمات به شرح زیر می باشد:

عنوان
هزینه (تومان)
زمان
ارتقای نرم افزار BSI به نسخه های مختلف 32, 34, 36, 38, 40, 42, 44, 45
60،000
00:15

نکته بسیار مهم: به دلیل نیاز به تعریف مجدد کلیه سوییچها پس از ارتقای نرم‌افزار، همراه داشتن کارت کد سوییچ به همراه سوییچ یدکی الزامی است.

راهنمایی: درصورت نداشتن کد سوییچ مالک به همراه مدارک مالکیت خودرو می تواند با مراجعه به نمایندگیهای مرکزی ایران خودرو نسبت به دریافت کد سوییچ اقدام نماید.

نظرسنجی

با مطالعه این صفحه؟




ثبت نظر  نمایش نتایج

تجربیات مشتریان

این ستون حاوی نظرات مشتریان استفاده کننده از --- می باشد.

درمیان گذاشتن تجربیات خود با دیگران

چنانچه قبلاْ نزد ما --- بر روی خودروی خود نصب کرده اید، می توانید تجربیات خود را پیرامون استفاده از آن با دیگران درمیان بگذارید. مطالب خود را ابتدا با ذکر مشخصات خودروی خود شامل نوع خودرو(206-207-206SD) و تیپ آن، نوع گیربکس(دستی-اتوماتیک)، مدل(سال ساخت) و کیلومتر کارکرد و همچنین تاریخ نصب آن شروع نمایید. بدیهی است مشخصات فردی شما نزد ما محفوظ مانده و منتشر نحواهد شد. همچنین مطالب ارسالی پس از بررسی سوابق و اطمینان از اینکه از سوی مشتریان ما ارسال شده اند منتشر خواهد شد.

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما

پیام شما

ارسال پیام

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما