چوب کردن ترمز خودروهای اتوماتیک

شرح مشکل

سیستم ترمز و متعلقات مکانیکی آن مشکلی ندارد ولی ترمز خودرو در موارد زیر به خوبی عمل نمی کند:

  • هنگام سرد بودن موتور
  • هنگام استفاده از دنده عقب
  • هنگام استفاده از کولر
در این مواقع پدال ترمز سفت شده و اصطلاحاْ چوب می شود.

خودروهای دارای مشکل

کلیه خودروهای پژو 206 و 206SD و 207i با گیربکس اتوماتیک مدل 89 به بعد و برخی از مدلهای 88.

نکته: خودروهای با گیربکس دستی شامل این مساله نمی شوند.

خطرات ناشی از این مشکل

بی شک ترمز یکی از اساسی ترین اجزای یک خودرو می باشد و ضعف در عملکرد آن می تواند خطر آفرین باشد.

خودروهای دارای این مشکل به خصوص هنگام جابجایی خودرو در پارکینگ و خصوصاً هنگام استفاده از دنده عقب احتمال برخورد با موانع و خودروهای دیگر را خواهند داشت. کما اینکه برای بسیاری این مورد سبب بروز خساراتی به خودروی خود و دیگران شده است.

علت مشکل

خودروهای مدلهای پایین تر به دلیل به کار رفتن قطعات مرغوبتر در سیستم ترمز دارای این مشکل نبوده و یا به ندرت دچار آن هستند. از اینرو قسمتی از این مشکل در خودروهای مدل بالاتر ذکر شده در بالا به کیفیت قطعات به کار رفته (از جمله بوستر ترمز) بر می گردد، که تا حدود زیادی از طریق به روزرسانی نرم افزار ECU موتور بهبود پیدا خواهد کرد.

راه حل

کمپانی پژو پس از کشف این مشکل اقدام به ارایه نرم افزار جدیدتری کرده و که از طریق برطرف ساختن نقصهای نرم افزاری مربوطه، عملکرد ترمزها را بهبود می بخشد.

سایر مزایا

این نرم افزار علاوه بر بهبود مشکل چوب کردن ترمز در خودروهای اتوماتیک، تاثیرات مثبت دیگری نیز دارد. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش شتاب و کشش اولیه و ثانویه خودرو در عین بهینه ماندن مصرف سوخت
  • بهبود ضعف شروع به حرکت خودرو خصوصاً هنگام روشن بودن کولر

تعرفه ها

جهت رفع این مشکل نرم افزارهای زیر پیشنهاد می گردد:
نرم افزار
خودرو
تاتیر
هزینه (تومان)
زمان
آپدیت ECU

 206-206SD-207i

گیربکس اتوماتیک

بهبود چوب شدن ترمز

بهبود شتاب اولیه و ثانویه

 100,000  00:30
 یورو 4 دوسنسوره*

 206-206SD-207i

گیربکس اتوماتیک (دریچه پلاستیکی)

 بهبود چوب شدن ترمز

بهبود و افزایش بیشتر شتاب اولیه و ثانویه نسبت به آپدیت ECU

نرم افزار: 120,000

شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن: 40,000

 00:30

* نرم افزار یورو 4 دارای قابلیت فعالسازی سنسور دوم اکسیژن می باشد. از اینروز با نصب آن می بایستی اقدام به نصب سنسور دوم اکسیژن نمود. خرید و نصب سنسور دوم اکسیژن با مشتری است. ولی به جهت کاهش هزینه تمام شده، استفاده از شبیه ساز سنسور دوم پیشنهاد می گردد. این شبیه ساز قطعه ای الکترونیکی است که عملکرد آن عیناً به مانند سنسور دوم بوده و شما را از نصب سنسور دوم بی نیاز می سازد.

نظرسنجی

با مطالعه این صفحه؟




ثبت نظر  نمایش نتایج

پیام شما

ارسال پیام

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما

تجربیات مشتریان

این ستون حاوی نظرات مشتریان استفاده کننده از --- می باشد.

درمیان گذاشتن تجربیات خود با دیگران

چنانچه قبلاْ نزد ما از طریق آپدیت ECU مشکل چوب کردن ترمز خودروی خود را رفع کرده اید، می توانید تجربیات خود را پیرامون استفاده از آن با دیگران درمیان بگذارید. مطالب خود را ابتدا با ذکر مشخصات خودروی خود شامل نوع خودرو(206-207-206SD) و تیپ آن، نوع گیربکس(دستی-اتوماتیک)، مدل(سال ساخت) و کیلومتر کارکرد و همچنین تاریخ نصب آن شروع نمایید. بدیهی است مشخصات فردی شما نزد ما محفوظ مانده و منتشر نحواهد شد. همچنین مطالب ارسالی پس از بررسی سوابق و اطمینان از اینکه از سوی مشتریان ما ارسال شده اند منتشر خواهد شد.

فیلد های ضروری

اطلاعات تماس شما

پیام شما